Bra marknadsföring handlar inte om att förfölja potentiella kunder för att uppnå resultat. Det handlar om att annonsera mot en specifik målgrupp, i rätt tid och via rätt kanal.
Som annonsör har du ett antal utmaningar och kriterier att uppfylla för att lyckas. Du behöver se till att annonsen når rätt målgrupp, men också att den har god synlighet och att fler väljer att klicka sig vidare för att driva merförsäljning på er webbplats. Samtidigt som du gör detta behöver du ha din tilltänkta kund i åtanke. Hur kunden upplever annonsen är helt avgörande för att du ska nå dina mål. Gå därför varsamt och målmedvetet framåt, alltid med stor respekt för mottagaren.
Vi befinner oss i en tid där kraven på integritet ökar. Med de skärpta reglerna för GDPR och teknikjättarnas åtstramning av användadet av tredjepartsdata är de du som annonsör som ansvarar för hur ditt företag behandlar personuppgifter. Med kontextuell marknadsföring med Kobler behöver du inte oroa dig över detta.
Visste du att...
Kontextuell annonsering är ett fullvärdigt alternativ till programmatisk marknadsföring, alltså till klassisk massannonsering. I motsats till den programmatiska annonseringen som i stor grad använder sig av persondata kräver den kontextuella annonseringen ingen användning av persondata alls.
“Duktiga marknadsförare är ’matchmakers’. Vi hittar sätt att sprida erbjudanden till människor som vi vet kommer älska dem, och inte till de som sannolikt kommer älska dem.”
Vi kan inte annat än att hålla med den välkände marknadskonsulten, föreläsaren och författaren April Dunford när hon klokt säger att ”duktiga marknadsförare är matchmakers”. Vi på Kobler jobbar precis utifrån det tankesättet. Vi matchar budskap med människor och vi gör det på ett träffsäkert sätt som vi vet fungerar. Ett sätt som inte bara tar hänsyn till kundens personuppgifter, utan som också möter dina krav som annonsör.
Med Koblers plattform ger vi dig tillgång till att annonsera i redaktionellt innehåll som är relevant för din kampanj och mottagaren. Genom att med relevanta sökord och ämnen matchas annonsen i den redaktionella kontext du vill associeras med. På samma sätt kan du även avstå från att associeras med innehåll som inte matchar ert budskap.
Vill du veta mer om hur du som annonsör kan använda dig av Koblers plattform?
Ja. Koblers plattform är i dagsläget en self service plattform,
där du som kund själv kan styra dina kampanjer. Tjänsten har en tech-fee på
15 % som dras ifrån den totala budgeten.
Om du inte vill hantera dina kampanjer själv hjälper vårt Custom Success-team dig.
Det vi behöver från dig då är alla specifikationer och material
för kampanjen. Därefter tar vi hand om och optimerar alla delar av din kampanj.
Vi kallar den här deltjänsten för “Managed service”.
Priset för Managed service är 20% + 5% för adhosting.
Koblers plattform kräver att du har en ad server som hostar materialet. Vi kan göra det åt dig till en kostnad om 5 %.
På Kobler har vi en dynamisk budgivning som baseras på
maskininlärning. Minimumbud är ett CPM på 30 och det maximala är vad du är
villig att betala för bästa möjliga placering.
På vår supportsida hittar du svar och får hjälp när eventuella frågor uppstår. Där hittar du även kontaktinformation till vårt Customer Success-team samt till vår tekniska support.
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Nyfiken på hur du kan använda dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!
- Sales Manager
- philip@kobler.dk
- +46 73 987 93 98