Det ligger mycket jobb bakom en kampanj. Det jobbet kommer inte försvinna när ni börjar använda vår plattform, men vi kan lova att vår lösning är tids- och kostnadseffektiv att arbeta med, transparent och framförallt – effektfull!
Koblers plattform är en transparent och fristående DSP-lösning som gör det lekande lätt för dig och ditt företag att nå era mål. Att den är fristående och 100 procent transparent innebär att du har alltid har full kontroll genom hela köpresan. Du ser i realtid exakt var dina annonser visas, hur mycket du betalar och var den ger bäst effekt.
“Vi har använt Kobler sen våren 2020. Då vi har en bred produktportfölj har vi haft många olika kontextuella kampanjer live, både under kortare specifika perioder samt som always on. Att relevans är viktigt har visat sig tydligt i kampanjernas resultat som vi är mer än nöjda med. Plattformen är enkel och användarvänlig och ger en full kontroll.”
Transparens ger kontroll
Kobler är med sin plattform ensam aktör med full transparens, vilket är avgörande för att du med precision ska kunna rikta dina annonser. För oss på Kobler är det en självklarhet att du som annonsör alltid har full kontroll över dina annonser och var de visas, vad kostnaden är och i vilken utsträckning den når rätt målgrupp.
Inga oväntade överraskningar, inga oväntade kostnader.
Realtidsindexering
För att din annonsering ska bli skalbar behöver artiklarna indexeras blixtsnabbt och idag är Kobler den enda DSP-plattformen som gör detta i realtid. Enkelt beskrivet betyder det att din annons kan placeras i en artikel minuten efter att den publicerats.
En flexibel plattform
Är du beroende av en annan DSP-lösning för att utföra köp? Du har då ändå möjligheten att använda dig av Koblers plattform, som tillåter användning av servrar hos tredjepart. På så vis kan du fortfarande få tillgång till rapportering av visningar, klick, trafik och spårning genom din redan befintliga lösning. Samtidigt kan du genom Koblers API hämta ut hela rapporter direkt till ditt eget rapporteringsverktyg.
Vill du veta mer om hur din byrå kan nyttja Kobler-plattformen på bästa sätt?
Ja. Koblers plattform är i dagsläget en self service plattform,
där du som kund själv kan styra dina kampanjer. Tjänsten har en tech-fee på
15 % som dras ifrån den totala budgeten.
Om du inte vill hantera dina kampanjer själv hjälper vårt Custom Success-team dig.
Det vi behöver från dig då är alla specifikationer och material
för kampanjen. Därefter tar vi hand om och optimerar alla delar av din kampanj.
Vi kallar den här deltjänsten för “Managed service”.
Priset för Managed service är 20% + 5% för adhosting.
Koblers plattform kräver att du har en ad server som hostar materialet. Vi kan göra det åt dig till en kostnad om 5 %.
På Kobler har vi en dynamisk budgivning som baseras på
maskininlärning. Minimumbud är ett CPM på 30 och det maximala är vad du är
villig att betala för bästa möjliga placering.
På vår supportsida hittar du svar och får hjälp när eventuella frågor uppstår. Där hittar du även kontaktinformation till vårt Customer Success-team samt till vår tekniska support.
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Nyfiken på hur du kan använda dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!