
Det ligger mycket jobb bakom en kampanj. Vi kan inte lova er att allt det jobbet kommer försvinna när ni börjar använda vår plattform. Men vi kan lova att vår lösning är tids- och kostnadseffektiv, transparent och framförallt – effektfull!
Kobler-plattformen är en transparent och fristående DSP-lösning som gör det lekande lätt för dig och ditt företag att nå era mål. Alltid med full kontroll. Att lösningen är fristående betyder att du har kontroll på hela köpresan. Och genom vår 100-procentiga transparens har du alltid full kontroll över dina annonser och flöden. Du vet exakt var din annons visas, hur mycket du har betalat och hur stor synlighet den får. Och dessutom ser du exakt alla artiklar som din annons syns på i realtid och vart din annons ger bäst effekt.
“Vi har använt Kobler sen våren 2020. Då vi har en bred produktportfölj har vi haft många olika kontextuella kampanjer live, både under kortare specifika perioder samt som always on. Att relevans är viktigt har visat sig tydligt i kampanjernas resultat som vi är mer än nöjda med. Plattformen är enkel och användarvänlig och ger en full kontroll.”
Transparens ger kontroll
Det faktum att Kobler-plattformen, som marknadens enda aktör med full transparens är avgörande för att du ska kunna rikta dina annonser med full precision. För oss på Kobler är det också en självklarhet att du som annonsör ska ha full kontroll över dina annonser. Du har alltid full inblick i var din annons visas sig, vad kostnaden för den är och i vilken utsträckning den når din målgrupp.
Inga oväntade överraskningar, inga oväntade kostnader.
Visste du att...
Kobler är den enda kontextuella plattformen med tillgång till alla norska medier, även artiklar som är låsta.
Realtidsindexering
För att din annonsering ska bli skalbar behöver artiklarna indexeras blixtsnabbt. Kobler är idag den enda DSP-plattformen som möjliggör indexering av artiklar i realtid.
Enkelt beskrivet betyder det att din annons kan placeras i en artikel minuten efter att den publicerats av medierna.
En flexibel plattform
Är du beroende av en annan DSP-lösning för att utföra köp? Lugn, du kan ändå använda dig av Kobler-plattformen. Kobler tillåter användning av tredjepartsservrar. På så sätt kan du säkerställa att du får tillgång till all rapportering av visningar, klick, trafik och spårning direkt i din befintliga lösning, samtidigt som du får hela rapporten levererad direkt i ditt rapporteringsverktyg.
Vill du veta mer om hur din byrå kan nyttja Kobler-plattformen på bästa sätt?
Ja. Kobler-plattformen är i dagsläget en självbetjäningslösning, där du som kund själv kan styra dina kampanjer.
Vår självbetjäningslösning har en TechFee på 15 %.
Om du inte vill hantera dina kampanjer på egen hand hjälper vårt Customer Success-team dig.
Det vi behöver från dig då är alla specifikationer för kampanjen, samt allt material. Därefter tar vi hand om och optimerar alla delar av din kampanj.
Vi kallar den här deltjänsten för “Managed service”.
Priset för Managed service är 20% + 5% för adhosting.
Kobler-plattformen kräver att du har en adserver som hostar materialet. Vi kan göra det åt dig. Det kostar bara + 5%.
Ja. Minsta investering per kampanj är satt till 10 000 kronor. Det betyder att det inte går att skapa kampanjer för en budget som är lägre än 10 000,-.
På Kobler har vi en dynamisk budgivning som baseras på maskininlärning.
Maximal CPM är det högsta budet som du är villig att betala för bästa möjliga placering. CPM varierar mellan minimum bud på 30 CPM och upp till vad du är villig att betala för bästa placeringen.
På vår supportsida hittar du svar och får hjälp när eventuella frågetecken uppstår. På supportsidan hittar du även kontaktinformation till vårt Customer success-team, samt till vår tekniska support.
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Nyfiken på hur du kan använda dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!

- Senior Advisor
- niklas@kobler.se
- +46 70 378 27 20