GDPR 5 år
Det har gått 5 år sedan GDPR infördes i EU och EES, en gemensam lagstiftning över nationsgränserna med syfte att stärka integritetsskyddet för alla medborgare.
Mycket har hänt sedan införandet av GDPR den 25 maj 2018. Reglerna kring användning av personuppgifter har stramats åt rejält och stora böter har delats ut till dem som fortsätter att missbruka personuppgifter. Trots detta finns det fortfarande mycket kvar att göra, det är viktigt att vi inte slappnar av i kampen för bättre integritetsskydd, säger vår VD Erik Bugge i sitt inlägg.
Införandet av dataskyddsförordningen (GDPR) har också lett till ökad medvetenhet och inte minst en vilja att tänka nytt och söka efter andra lösningar. Det har resulterat i en kraftig tillväxt av nya spännande alternativa lösningar som hjälper marknadsförare att nå sina mål på ett effektivt och säkert sätt.
Vi i Kobler har utvecklat en kontextuell annonsplattform, transparent och helt utan användning av personuppgifter.
Genom att annonsera kontextuellt placerar du annonser i relevant sammanhang. På det sättet säkerställer du att du når målgruppen med hög precision när de är i rätt sinnesstämning. Du ökar värdet av varje annons samtidigt som du bygger upp ett starkt och säkert varumärke. Helt utan användning av personuppgifter.
Det betyder att du inte behöver övervaka kunderna för att nå målgruppen, med hög precision!
Kontakta oss för att höra om dina möjligheter med kontextuell annonsering.
Vi tar
personuppgifter
på allvar!
Har du frågor relaterade till personuppgifter? Kontakta oss!