Välkommen till Kobler! Här hittar du ett härligt gäng analytiker, tekniker och kommunikatörer. Tillsammans jobbar vi för att hjälpa annonsörer att placera konkret och kreativt innehåll, i relevanta redaktionella miljöer.
Letar du efter en möjlighet att driva effektiv marknadsföring i en transparent annonsplattform, där du har full kontroll? Då har du kommit till rätt ställe!
Vi på Kobler tror på anständig marknadsföring. Med det menar vi marknadsföring som är relevant, som inte är påträngande, och som värnar om den personliga integriteten. Därför har vi i många år haft som mål att utveckla en ny och effektiv metod där vi kan utmana den beteendebaserade annonseringen. Tack vare våra nytänkande och duktiga medarbetare, har vi utvecklat en annonsplattform som är redo att konkurrera ut tungviktare som Google och Facebook.
Vårt vapen för att lyckas är kontextuell annonsplacering och hög transparens – helt utan användning av persondata.
“Jag är övertygad om att personlig integritet är en grundläggande mänsklig rättighet som vi varken kan eller ska ignorera. Därför grundade jag Kobler.”
Det har tagit tid att göra kontextuell annonsering till en naturlig del av marknadsplanen för publicister och annonsörer. Men vi ser att trenden tydligt har vänt, till vår fördel. De flesta i branschen ser numera värdet i kontextuell marknadsföring. Marknadsföring som inte bara värnar om människors integritet, utan som också ger dubbel synlighet, bättre resultat och inte minst hjälper er att stärka ert varumärke.
Kontinuerlig teknisk utveckling är en förutsättning för att leda den här utvecklingen
Vi levererar kontextuell kommunikation genom att knyta annonsens budskap till rätt redaktionella innehåll, utan att begära personuppgifter eller tredjepartsdata.
Med en stadigt och ständigt utvecklande teknik är vi angelägna om att inte luta oss tillbaka, utan att hela tiden följa teknikens utveckling och hålla oss uppdaterade. Vi vet att det är vad som krävs för att fortsätta ligga i framkant och leda utvecklingen inom kontextuell marknadsföring.
Stor tillväxt i ett litet företag
De senaste fem åren har det investerats cirka 50 miljoner kronor i Kobler. Syftet har varit att bygga en annonsplattform som kan ta upp kampen med Google och Facebook. De två giganterna står idag för medparten av onlinemarknadsföringen och driver på beteendeannonseringen hårt. Vi på Kobler är övertygade om att vi kan ta upp kampen med dessa jättar, helt enkelt eftersom vi vet att vår produkt och den kontextuella marknadsföringen ligger mer i tiden.
Efter ett antal år av ren utveckling var vi, 2019, redo att anställa ett gäng skickliga rådgivare som fick ansvaret för att sälja vår lösning. Vi upplevde stor entusiasm och fick ett gott mottagande. Det fanns helt klart ett brådskande behov av vår produkt, och en bransch som ville spela korten rätt och riktigt, genom ärlig och riktad kommunikation. Knappt ett år senare öppnade vi vårt kontor i Stockholm.
Trots att 2020 kantats av pandemi och kris har vi upplevt stark tillväxt, och gläder oss nu till att gå in på en ny marknad, i ett nytt land. 2020 fick en strålande avslutning när vi blev kårade till ett av Norges mest lovande martech-företag. Nu hoppas vi ta Sverige med samma storm!
Låt oss tillsammans lyckas med en mer anständig, och mindre påträngande, marknadsföring!
Kobler matcher människor med budskap
Nyfiken på Kobler, kontextuell annonsering eller har du frågor till personuppgifter? Ta kontakt!