Tänk utanför ramarna och vinn de bästa placeringarna
Vi tänker ofta traditionellt när det handlar om annonsplacering. Men kontextuell marknadsföring kan ge dig enorma möjligheter om du bara ser bortom det uppenbara. Vi berättar hur du går till väga.
Vi går mot ljusare tider, bokstavligt talat. Restriktionerna hävs, sportlov och påsken väntar runt hörnet. Nu finns det goda möjligheter att rida på den vågen av optimism och låta annonserna haka i allt det vi gläder oss åt! Det kan till exempel vara nyheter om att samhället öppnar upp igen, sociala evenemang, resor och glädjen över att kunna träffas igen.
Vi på Kobler pratar ofta om att synas i relevant kontext, men kontexten behöver inte alltid vara relevant för produkten i sig för att den ska vara effektiv och träffande.
En annons för skor kan passa minst lika bra i en researtikel som en annons för flygbiljetter gör, eftersom budskapet i annonsen är anpassat efter annonsplatsen.
Genom att aktivt använda nyhetsbilden i annonsens layout kan du hitta placeringar som sticker ut. En annons för smink kan till exempel passa utmärkt tillsammans med en artikel om en kommande konsert eller en artikel om att restriktionerna slopas. Det är dags att sminka upp sig till fest igen!
Genom att tänka utanför ramarna kan du skapa engagemang, positiva känslor och associationer som knyter an till varumärket.
Vill du veta mer om hur du kan få ut mesta möjliga från din kontextuella kampanj?
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Fick du inte svar på vad du undrade och behöver en hjälpande hand? Kontakta vårt Customer Support-team!