Homely skulle utmana en etablerad marknad för hemlarm. Resultatet var fantastiskt!
I samband med att den norska konkurrensmyndigheten avslöjade ett olagligt samarbete mellan jättarna Verisure och Sector Alarm gjorde A2N Reklame & Digitalbyrå ett klokt val för sin kund Homely. Fallet skapade massiv medial uppmärksamhet och gav utmanaren Homely en unikt möjlighet att positionera sig på en redan etablerad markand.
“När kampanjmålet är hög synlighet och varumärkesbyggande får kunderna mycket i utbyte för marknadsbudgeten och den goda effekten av kontextuell reklam. Med stor entusiasm kan vi nu erbjuda en innovativ och framtidsorienterad reklamplattform utan användning av data.”
I nyhetsrapportering som avslöjade samarbetet mellan Verisure och Sector Alarm såg A2N till att kommunicera Homely som marknadens mest prisvärda och ärliga hemlarm. Genom att med glimten i ögat använda kontextuell reklam riktades annonsen mot användare som läste nyheten och var intresserade. Till följd av ett redan högt engagemang hos målgruppen kunde Homely uppmäta betydligt längre lästid och lägre bounce rate på sin egen webbplats.
Kampanjen gav hela 600 % högre konverteringsgrad än normalt och blev utan tvivel en stor framgång Homely.
Vill du höra om hur du kommer igång med kontextuell reklam?
Kobler matchar människor med budskap
Nyfiken på hur du kan använda dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!