Brand safety och suitability har ett ökat fokus för Volkswagen Sverige.
Alla produkter är inte lika lätta att sälja online. För vissa kategorier behöver vi längre betänktetid, inte minst när vi skaffar oss en ny bil.
Volkswagen använder Koblers plattform för att genom kontextuell reklam öka sin omsättning. När vi tillsammans skulle skapa en kampanjstrategi tänkte vi brett och "utanför boxen". Målet var att säkerställa Volkswagens närvaro i redaktionella artiklar som är relevanta för deras produkter.
“Kobler har visat sig vara en mycket effektiv plattform för marknadsföring och vi planerar att fortsätta använda Kobler även i framtiden.”
För Volkswagen var kontextuell närvaro och att säkra potentiella kunder en viktig del av strategin. Genom att vara närvarande i relevanta sammanhang ökar varumärkets trovärdighet och blir "top of mind" när beslut om köp av en produkt ska fattas. Med närvaro i ett relevant sammanhang träffade Volkswagen med hög precision sin målgrupp.
Hittills har detta lett till mycket bra resultat:
- 12 % lägre bounce
- 20 % högre CTR
- 5 % fler leads
Genom att integrera Koblers kontextuella reklam i sin mediamix kunde Volkswagen nå sin målgrupp utan att använda läsarnas personuppgifter.
Vill du veta hur du kommer igång med kontextuell reklam?
Kobler matchar människor med budskap
Nyfiken på hur du kan dra nytta dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!