När Hydro hackades kopplade If på sin kampanj och utnyttjade den aktuella nyheten. På så sätt fick de ut det mesta av sin reklam.
När Hydro hackades kopplade If på sin kampanj och utnyttjade den aktuella nyheten. På så sätt fick de ut det mesta av sin reklam.
När norska Hydro under 2019 utsattes för en cyberattack väckte det ett stort allmänintresse. När det skrevs mycket om fallet gav det If en unik möjlighet att marknadsföra sin försäkring för cyberbrott. If hade tidigare arbetet mycket med att exponera produkten i sina egna kanaler.
När attacken var ett faktum använde If kontextuell reklam för att nå en större andel av den tilltänkta målgruppen, då inte minst de som ännu inte var kunder hos If.
“Trafiken till våra sidor om IT-säkerhet och IT-brottslighet ökade med 980 % från dag till dag. Huvuddelen av den ökade trafiken kom från kontextuell reklam. Vi såg också att lästiden ökade betydligt med 445 %.”
Genom kontextuell annonsering kunde If omedelbart koppla en mycket relevant annons till en väldigt aktuell nyhetshändelse.
Vill du veta hur du kommer igång med kontextuell reklam?
Kobler matchar människor med budskap
Nyfiken på hur du kan dra nytta dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!
- Sales Manager
- philip@kobler.dk
- +46 73 987 93 98