Always on – perfekt för kontextuell annonsering!
Relevant trafik är inte konstant utan varierar från dag till dag. Av den anledningen är det en god idé att välja tjänsten Always on för dina Kobler-kampanjer. Här berättar vi varför!
Pacing innebär att man fördelar budgeten under en kampanj. Du får alltså en jämnare fördelning av annonskostnader under hela perioden.
När vi ska leverera på relevans, budar vi på annonsplatser bredvid de mest relevanta artiklarna. Vissa dagar är det många bud på högrelevanta artiklar och andra dagar färre som budar eftersom det är mindre relevanta artiklar.
Med Always on reglerar Kobler dina bud automatiskt, så att du får maximal output av din annonsbudget. Du betalar mer för de artiklar som systemet anser vara mer relevanta för dig och mindre för de som inte är lika relevanta.
Många är vana att jobba med ett kampanj-tänk i sin kontextuella annonsering. Det många glömmer i det är att man bara får synlighet när någon faktiskt läser artikeln som annonsen relaterar till. För att säkerställa att ni lägger mest pengar på bäst annonsplatser är det dags att implementera ett always-on-kampanj-tänk.
Always on är ett sätt att marknadsföra genom att ha ett konstant relevant annonsflöde som skapar verkligt värde för dina potentiella kunder. Låt oss ge ett exempel:
Om du är en annonsör inom barnförsäkringar, så är ditt ämne inte ett som medierna skriver om i så hög utsträckning. Men när det väl publiceras en relevant artikel så är det värt att betala mer för den annonsplatsen. Du betalar mer för att synas för en mottaglig målgrupp, samtidigt som dina kampanjer kommer löna sig över tid.
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Fick du inte svar på vad du undrade och behöver en hjälpande hand? Kontakta vårt Customer Success-team!