Hur man skapar en kampanj med Dynamic ads
Användningen av DCO-annonser har ökat och blir ett allt vanligare verktyg för att förenkla bannerproduktionen. Så här kan vi hjälpa er att optimera era DCO-annonser. Här berättar vi hur!
Den vanligaste anledningen till att använda sig av DCO-annonser är för att spara tid och resurser för bannerproduktion. Inom loppet av ett par minuter kan du ändra både innehåll och budskap, utan att störa de olika formaten. Om du ofta behöver ändra innehållet i annonser, baserat på till exempel tid på dygnet eller veckodag, kan DCO vara en bra lösning. När du använder dig av DCO behöver du bara göra ändringar i själva originalbannern, sedan ändras och anpassas alla andra banners automatiskt utifrån dina ändringar i originalet.
Dynamiska banners kan alltså reducera tiden som du lägger på att uppdatera och ändra annonsen, men det gör inte per automatik att du når rätt målgrupp med din annons.
Så når du rätt målgrupp med DCO
Har du DCO-banners som du vill placera kontextuellt via Kobler-plattformen? Det är inte svårare än med någon annan banner. Du laddar upp den på precis samma sätt. Därefter kan du, genom några smarta drag, optimera din kampanj i Content Target.
Här är ett exempel på hur det funkar:
Du ska köra en kampanj som riktar sig mot reseentusiaster, med fokus på skidorter i Sälen. Då börjar du med att sätta upp ett Content Target och skriver in ordet “Resor” i första kolumnen och ordet “Sälen” i andra kolumnen. Därefter lägger du in “Åre”, “Idre Fjäll”, “Stöten” och andra orter som negativa ord. Klart!
Vill du veta mer om vilka möjligheter som finns med kontextuell annonsering? Kontakta oss så berättar vi mer!
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Fick du inte svar på vad du undrade och behöver en hjälpande hand? Kontakta vårt Customer Success-team!