Fokusera på kunden
Det var Koblers skickliga utvecklar-team som tog fram plattformen med vilken man ville utmana både Google och Facebook i säker kontextuell annonsering.
Vårt senaste tillskott, Tim Björk, har som huvudsaklig uppgift att ge våra kunder den bästa möjliga användarupplevelsen när de använder plattformen.
Vi är mycket glada att välkomna den drivna och skickliga designern Tim Björk till oss på Kobler. Tim är svensk och arbetar delvis på distans och delvis från vårt kontor i Oslo.
Som UX- och UI-designer är Tims huvudsakliga uppgift att säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga användarupplevelsen när de befinner sig i Kobler-plattformen.
"Att jobba med produkter där användarupplevelsen är det centrala är nyckeln för mig. " säger Tim.
Tim har mer än tio års erfarenhet som design lead från olika projekt och har designat allt från hårdvara till mjukvara. Han har främst arbetat inom den norska oljeindustrin och nu senast med Smart Home och Internet-of-things. Tim har en akademisk bakgrund inom produktutveckling och interaktionsdesign och vann 2016 DOGAs pris för bästa design.
Varför Kobler?
“Det var idén om ett mer integritetsfokuserat internet där du inte ständigt är spårad som lockade mig. Jag gillar att jobba på Kobler, främst för den härliga startup-kulturen och mina likasinnade kollegor.”, säger Tim.
“Det viktigaste för att skapa en bra användarupplevelse är att förstå användaren och dennes behov. Förutom att använda väldokumenterad UX-kunskap behöver vi förstå våra kunder för att skapa framgångsrik design. Sedan jag började på Kobler i augusti har vi fokuserat på att effektivisera kundresan och etablera grunden för vårt designsystem.“ avslutar Tim.
Kobler matchar
innehåll med
budskap
Vill du ha information om hur du använder kontextuell reklam? Kontakta en av våra rådgivare.
- Sales Manager
- philip@kobler.dk
- +46 73 987 93 98