Ökad säkerhet till folket!
Om det är något vi på Kobler brinner för så är det säkerhet. Att värna om människors integritet är kärnan i vår verksamhet och påverkar förstås allt vi gör.
Därför är det inte så konstigt att vi känner oss lite extra glada nu i oktober – den nationella säkerhetsmånaden.
Teknologi på allvar
Vi lever i spännande tider där ”allt” är möjligt. Och då tänker vi förstås på tekniken. I vårt högteknologiska tidevarv utvecklas nya lösningar med ljusets hastighet och vi skapar sådant som vi tidigare bara kunde drömma om. Men med alla dessa möjligheter kommer även ett stort ansvar. Tekniken gör oss sårbara för bland annat trakasserier, hackerattacker och identitetsstöld. Och det är något vi måste ta på största allvar.
Säkerhet på agendan
EU-regler och GDPR-lagstiftning innebär att vi alla måste ta ett krafttag för att öka säkerheten online. Det är inte bara vi som individer som är sårbara; hela företag varnar för hackerattacker och nationer har på senare tid fått sin säkerhet satt på prov.
Säkerhet handlar om respekt för människan, men även respekt för tekniken vi utvecklar. Det handlar inte om att bromsa utvecklingen, utan om att tänka klokt för att skapa en trygg och säker framtid för oss alla. Med andra ord är det nu hög tid att ta kontroll över säkerheten!
Noll koll i förarsätet
Google och Facebook är några som verkligen tagit tillvara de möjligheter tekniken ger, och med det skapat egna universum. Men deras universum består inte bara av en stjärnhimmel full av fantastiska möjligheter. Den består också av ”svarta hål”, där det du stoppar in försvinner och gör att du inte längre har kontrollen.
Vi behöver både insyn och kontroll för att kunna veta vad som faktiskt sker. Inte bara för vår egen och mottagarens skull, utan även för varumärken i stort. När vi lämnar över styrspakarna till andra gör vi oss själva sårbara.
Bristande kontroll och transparens för användaren har lyckligtvis blivit en grogrund för andra aktörer som vill skapa en säkrare värld. Det var precis detta som blev startskottet för oss i utvecklingen av Kobler-plattformen. Vi ville ge annonsörer och marknadsförare ett tryggt alternativ för annonsering.
En trygghet i otryggheten
På Kobler har säkerhet och transparens varit våra grundpelare sedan start. Vi erbjuder en annonsplattform där du kan ha 100 % insyn utan att det påverkar effekten av kampanjen. Plattformen är helt trygg och kräver ingen användning av persondata. En undersökning gjord av Kobler, Anfor och YouGov visar dessutom att du får upp till 750 % ökad effekt med kontextuell annonsering!
100% transparens
Med 100 % transparens menar vi att du har insyn i alla delar av plattformens funktioner. Hos oss finns inga ”svarta hål”. Du kan följa dina annonser hela vägen från början till slut, och kommer alltid att kunna se var, när och på vilket sätt dina annonser läggs ut. Som en extra bonus kan du förhandsgranska dina annonser jämsides innehållet – även de som hamnar bakom en betalvägg.
100% tryggt
Med Kobler garanteras du en trygg process för annonsering. Både för dig som annonserar och för dina mottagare. Dessutom ser vi till att ditt material och varumärke inte associeras med fel innehåll.
0% persondata
Med kontextuell annonsering behöver vi inte spåra människors beteendemönster för att nå fram, därför behöver vi inte heller använda oss av persondata. När du annonserar kontextuellt behöver du bara tänka på vilka intressen de du vill nå har. Om du är intresserad av motorcyklar spelar det ingen roll om du är man eller kvinna, eller 20 eller 50 år gammal. En annons för MC-kläder i en artikel om motorcyklar kommer därför garanterat att nå målgruppen eftersom den är av hög relevans för läsaren.
Rätt kontext på trygga redaktionella webbplatser
Vi ställer även höga krav på våra samarbetspartners i de redaktionella miljöerna. Idag finns över 65 onlinetidningar i Aller, Schibsted, Amedia, Egmont, Bonnier, Polaris, TV2 med flera i både Norge och Sverige. Vi kan garantera att våra kunders annonser endast hamnar på trygga redaktionella webbplatser där utgivaren inte sprider falska eller vinklade nyheter.
Trender och nya regler pekar mot en tryggare framtid
Det råder inget tvivel om att de insatser som gjorts för att öka medvetenheten kring teknik och säkerhet haft stor inverkan. Och nu när myndigheter börjat agera får ämnet extra tyngd, vilket påverkar oss alla i stor utsträckning. I dag arbetar bland annat EU med att förtydliga regler och förbud mot omfattande kommersiell övervakning i samband med regleringen av "Digital Service Act". Det norska konsumentrådet stöder detta arbete fullt ut och kräver ytterligare ett förbud mot reklam baserad på spårning och profilering.
Än finns det mycket kvar att göra och vi måste hela tiden vara vaksamma och fortsätta att utveckla säkra tekniska lösningar. Vi på Kobler är stolta över att få vara en del av denna spännande resa och vi hoppas att andra uppmuntras, inspireras och inte minst utmanas att ta aktiv del i arbetet.
Är du nyfiken på vad du kan göra för att skapa en säkrare och tryggare framtid?
Tveka inte att höra av dig till oss!
Vi matchar annonser till
rätt kontext
Nyfiken på hur du kan använda dig av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!
- Sales Manager
- philip@kobler.dk
- +46 73 987 93 98