Satsa på fullträff under Black Friday
Black Friday – week – month. Oavsett vad vi väljer att kalla det, så sätter det igång NU! Under hela november svämmas nyhetsinnehållet över av Black Friday. Så om du vill ha en bit av kakan är det dags att sätta fart. Vi berättar hur!
För de flesta av oss har 2020 bjudit på en rad utmaningar och krävt att vi förändrat vårt sätt att jobba, leva och tänka. Det finns både för- och nackdelar med det, men en sak är säker – de flesta av oss sitter på mer pengar än vi gjort på länge. Varför? Ja, den där sommarveckan på Gran Canaria och julresan till Thailand var ju bara att glömma, och då finns det ju plötsligt en hög pengar att lägga på annat.
Köplystna svenskar
Med historiskt låg ränta och löfte om ett vaccin till jul ser vi svenskar ljust på framtiden. Vi köper och investerar som aldrig förr. Och inte bara förbrukningsvaror. Nej, vi kastar oss bekymmerslöst ut i bostadsmarknaden trots stigande priser. Det bådar gott för hela handeln nu när branschen går in i sin högsäsong.
Ligg steget före
Förra året skrevs över 1 299 artiklar om Black Friday som lästes över 11 200 000 gånger! På Kobler-plattformen får du alltid en fullständig översikt av allt som trendar i nyheterna under hela året. Genom att skriva in olika ämnen/nyckelord kan du enkelt se volymen av aktuella ämnen i nyhetsinnehållet och vilken tid på året de är som mest aktuella. Det är ett oumbärligt verktyg för dig som vill hålla dig uppdaterad och inte minst ligga steget före och vara väl förberedd när du sätter publiceringsschemat.Grafen nedan visar att Black Friday nämns året om, med en kraftig ökning från mitten av september och en tydlig topp i slutet av november. Med en sådan mängd aktuella artiklar är det rätt uppenbart att kontextuell annonsering är det självklara valet inför Black Friday.Vi går mot tidernas köpfest
Det råder inget tvivel om att de flesta svenskar vill sätta sprätt på pengar under den här tiden på året och branschen förutspår att köplusten ökar ännu mer inför julen. Vi står inför tidernas köpfest! För oss är festen redan igång och en sak är säker, i år, precis som förra året, är det handeln som verkar bli den stora vinnaren i jul. Det är hög tid att tänka smart, digitalt och inte minst kontextuellt. Framtiden är nu och den är full av möjligheter!
Så här satsar du på fullträff under Black Friday
Gör dig redo att att nå helt nya nivåer av framgång! Nu är det upp till dig att positionera dig och säkra den bästa platsen. Vem drömmer inte om att ens annons dyker upp i absolut alla artiklar som nämner Black Friday?! Det är just sånt som går att ordna med kontextuell annonsering.
Inget Kobler-konto? Hör av dig till oss så hjälper vi dig att komma igång.
Lycka til!
Kobler matcher människor med budskap
Nyfiken på hur du kan använda av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!
- Sales Manager
- philip@kobler.dk
- +46 73 987 93 98