Dubbla din synlighet
Visste du att du med kontextuell annonsering kan öka synligheten med hela hundra procent, jämfört mot programmatisk marknadsföring?
Naturlig del av innehållet
Alla annonser från Kobler-plattformen ställs in för att placeras bland artiklar med innehåll som är relevant för din målgrupp. Anledningen till det är att vi vet att den här typen av annonsplacering ger bra synlighet. I samma ögonblick som läsaren klickar sig in på artikeln, blir din annons också läst. Det betyder att för varje gång som en annons laddas, visas den också i sin helhet, och syns längre på skärmen. Genom att placera din annons tillsammans med en relevant artikel kommer den upplevas som en naturlig del av innehållet, och inte som reklam.
Dubbelt så bra synlighet
Vi har testat och resultatet är slående. Genom att sätta upp två identiska annonser – en kontextuell och en traditionell programmatisk – kunde vi mäta dubbelt så stor synlighet för den kontextuella annonsen.
Grafen här ovan visar resultatet av en kampanj för Rainforest Foundation Norway, där man satte upp helt identiska annonser under precis samma period. Exemplet är bara ett av många som tydligt visar att kontextuell annonsering faktiskt ger dubbelt så hög synlighet som programmatisk.
Vill du öka synligheten genom kontextuell annonsering?
Kobler matcher människor med budskap
Nyfiken på hur du kan använda av kontextuell annonsering? Ta kontakt med en av våra rådgivare!