Så här lyckas du med din kampanj
Content Target är själva nyckeln till framgång med kampanjer på Kobler-plattformen. Vår senaste uppgradering har gjort det ännu enklare för dig! Vi visar dig hur …
Börja med Content Target
För att lyckas med kontextuell reklam i Kobler-plattformen är det viktigt att fokusera på en bra content target. Det är här själva nyckeln till framgång ligger! Content Target består av nyckelord som du väljer baserat på kampanjens tema. Starta därför alltid en kampanj genom att skapa Content Target.
Hur man skapar bra nyckelord
Ett bra urval av relevanta nyckelord ger dig bästa möjliga förutsättningar. Tänk gärna "utanför boxen" när du skapar nyckelord. Om du har fastnat eller behöver lite extra hjälp kan du trycka på "uppdateringsförslag". Då kommer systemet att föreslå ett antal relaterade nyckelord som du kan välja att komplettera med.
Öka noggrannheten
Tidigare var bara en av boxarna för ord synliga och du var tvungen att aktivt välja att addera ytterligare en box. I vår senaste uppgradering av plattformen har vi valt att synliggöra boxarna från start. Det är kombinationen av nyckelorden i de två rutorna som ökar träffsäkerheten och kvaliteten på dina kampanjer.
Om du väljer att bara använda en ruta kommer du att kunna nå ett bredare urval, men då riskerar du också att få mindre relevanta träffar.
När du fyller båda rutorna med relevanta ord ber du systemet att visa matchningar med en kombination av minst ett ord från box 1 och minst ett ord från box 2.
För att hjälpa dig använda boxarna, tänk dig att kombinera ett "kärnord" i ruta 1 med ett "sammanhangsord" i ruta 2. Bildexemplet ovan visar denna kombination och ger dig en content target som träffar artiklar som t.ex. Sverige.
Mer om kontextuell marknadsföring.
Behöver du hjälp med att se möjligheterna eller har andra frågor om Kobler och kontextuell reklam?
Kobler matchar
innehåll med budskap
Behöver du en hjälpande hand?
Kontakta vårt Customer Success-team!